نخستین گردهمایی هم اندیشی مرکز پت اسکن پیام با حضور اساتید و متخصصین

مرکز پت اسکن پیام بعنوان نخستین مرکز خصوصی تصویربرداری مولکولی در کشور، با هدف خدمات رسانی به بیماران، با در اختیار داشتن امکانات پت سی تی، پت ماموگرافی و اسپکت و با رعایت استانداردهای بین المللی راه اندازی شده است.

در این راستا نشست هم اندیشی در خصوص رویکردها و پروژه های آتی مرکز پت اسکن پیام در تاریخ 22 تیرماه 96 در محل خانه همایش تهران، با حضور اساتید و متخصصین این رشته برگزار شد.

در ابتدای برنامه آقای دکتر سعید هاشم زاده مدیرعامل شرکت شفاتوس کیش با خوش آمدگویی به میهمانان به تلاش هایی که جهت راه اندازی مرکز پت اسکن پیام به عنوان بخشی از پروژه مرکز جامع سرطان انجام شده اشاره نمودند.

در ادامه، آقای دکتر مسعود وفامنش مسئول فنی مرکز پت اسکن پیام و متخصص حوزه پزشکی هسته ای با بیان توضیحاتی در مورد مرکز پت اسکن پیام و خدمات مورد ارائه این مرکز به توضیحاتی در مورد پزشکی هسته ای پرداختند. همچنین آقای دکتر وفامنش با قدردانی از حضور استاد ارزشمند حوزه پزشکی هسته ای در این مراسم از مقام شامخ جناب آقای دکتر ساغری تجلیل و قدردانی نمودند.

آقای دکتر احمد عامری از آنکولوژیست های برجسته کشور که میهمان این همایش بودند با ابراز مسرت از ایجاد این مرکز به جایگاه ویژه پت اسکن در آنکولوژی اشاره و ابراز امیدواری کردند که مرکز پت اسکن پیام با دارا بودن قابلیت های گسترده در این حوزه برنامه ای در مورد تحقیقات حوزه سرطان نیز داشته باشد. ایشان با اشاره به تحولات شگرفی که پت اسکن در تکنولوژی بوجود آورده است با تبریک به مسئولان مرکز پت اسکن پیام ابراز امیدواری کردند که خدمات این مرکز ابزاری مناسب در دستان پزشکان جهت تشخیص و درمان بیماران سرطانی باشد.

جناب آقای دکتر ساغری سخنران بعدی این همایش بودند، ایشان با اشاره به ارجاع تعداد زیادی از بیماران نیازمند به انجام پت به خارج از کشور در سال های گذشته از تحمیل هزینه های هنگفت به این بیماران در این سفرها یاد کردند و افزودند در سال 92 پت سی تی در ایران شروع به کار کرد و تا کنون بیش از 5000 بیمار در این خصوص پذیرش شده اند. امروز اهمیت پت اسکن بر هیچکس پوشیده نیست و این روش تشخیصی کاربرد فراوانی در تشخیص و پیگیری درمان بیماران سرطانی دارد. به لحاظ اقتصادی نیز با توجه به اینکه پت سی تی جلوی بسیاری از روش های تشخیصی و درمانی پر هزینه را گرفته است یک روش تشخیصی کاملاً اقتصادیست. امیدوارم سازمانهای بیمه گر نیز امکانی فراهم آورند تا این خدمات ارزشمند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

در ادامه آقای دکتر جوادی، مدیرعامل موسسه اعتباری ملل طی سخنانی تصریح کردند: موسسه ملل بخشی از سرمایه گذاری های خود را در بحث بهداشت و درمان متمرکز کرده است که به عنوان نمونه می توان از مرکز پت اسکن پیام نام برد تا برای هموطنان عزیزمان، پزشکان و متخصصین محترم در تشخیص به موقع و درمان بیماران مفید باشد. هدف مؤسسه این است که منابع مالی مردم که در نظام بانکی جمع شده است در جهت منافع مردم سرمایه گذاری شود.


Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 78 bytes) in /home/petscan/public_html/wp-includes/wp-db.php on line 1911